15.septembrī mūsu 4.-9.klases skolēniem, pateicoties LSS programmai, Liepājas Lielajā Dzintarā bija lieliska iespēja iepazīties ar tādu izrādes žanru kā mūzikls. Mūzikls “Klase” ir daudzslāņaina izrāde par jauniešu attiecībām, kur emocijas izskan dažādos mūzikas žanros un piedāvā plašu skatījumu uz jauniešu pasauli.
Skatoties “Klasi” kā mūzikas stundas uzdevumu, mūzikls ir iespēja apgūt mūzikas stilistikas atšķirības. Stili izrādē mainās dinamiski, iekrāsojot atšķirīgas emocijas. Arī 6.un 7.klasei teātra mākslas priekšmetā lielisks piemērs izrāžu žanram. “Klase” ir mācību stunda attiecību veidošanā. Skolā, līdzīgi kā dzīvē, satiekas dažādi cilvēki, un sākotnējie konflikti būs neizbēgami, tāpēc noder zināt, kā nebūt vienaldzīgam pret citu apcelšanu jeb mobingu – kā salīgt mieru.
Mūzikla formāts labi māca izrādes uzbūves dimensijas, pie kuras pieskaitāma arī horeogrāfija un scenogrāfijas risinājumi, kas “Klasē” kopumā bija atturīgi un minimālistiski, tomēr arī mūsdienīgi – iekļaujot tiešā laika videoiespējas. Balādes atklāj romantiskas sajūtas. Hiphops ir skolas huligānu valoda, bet tad notiek pavērsiens, un savas repa rindas demonstrē arī skolotāji, kas labprātāk tomēr dejo rokenrolu. Savukārt elektroniskā mūzika savieno un izkustina. Pavisam iespējams, kādam no “Klases” skatītājiem šī mūzikla dziedātāju programma būs ceļš tālākās izglītības iegūšanai.
Raugoties uz mūziklu “Klase” no skolotāju skatupunkta, var uzsvērt to, cik labi izrāde apvieno vairākus mācību priekšmetus – mūzikas, aktiermākslas, vizuālās mākslas un ētikas stundas, varbūt pat literatūras stundas –, dodot iespējas gan diskusijām, gan dažādu formu mājasdarbiem. Vecākiem mūzikls “Klase” varētu kļūt par nostalģisku atpakaļmetienu laikā.
Neliels ieskats skolēnu atsauksmēs par šo mūziklu.
- Mums visiem ļoti patika. Daži bērni atpazina sevi kādā no tēliem, daži aizdomājās par attiecībām mūsu klasē. Paldies!
- Mūzikls “Klase” bija emocionāli piesātināts un neaizmirstams. No paša sākuma valdīja īpaša atmosfēra, kas uzreiz ievilka notikumos – tāda, kas liek gan smieties, gan aizdomāties. Skatoties izrādi, es saskatīju arī savus klasesbiedrus – viņu raksturus, ikdienas situācijas, pat jokus un strīdus. Tas lika justies, it kā tas viss notiek tieši ar mums, mūsu klasē.
- Īpaši pārsteidza, cik precīzi bija atpazīstams skolotājs – viņa runas veids, žesti un arī teikumi, ko viņš saka gandrīz katru dienu! Tas lika smaidīt, bet arī aizdomāties par to, cik svarīgi skolotāji ir mūsu ikdienā.
- Man mūzikls ļoti patika. Īpaši man patika tas, kā aktieri dziedāja, kā viņi izrādīja emocijas caur savu priekšnesumu.
- Patika tērpi un skatuves iekārtojums, bet ne vienmēr varēja vārdus saprast. Sapratu, ka nevajag citus skolēnus apcelt.
Man patika skatuves apgaismojums un, protams, aktieriem tērpi. Žēl, ka izrādes laikā nevarēja fotografēt. Es arī sapratu, ka nevajag apvainot citus.